Agencja SEM / SEO SEMPIRE sempire.pl

Marketing w Internecie - wszystko co powinieneś wiedzieć na start - czym jest, elementy, korzyści, czy warto?

Nie od dzisiaj wiemy, że przedsiębiorcy zakładający swoją firmę bądź ulepszający już istniejącą poświęcają znaczną część uwagi na sprawy związane z reklamą oraz rozpowszechnianiem interesu w celu pozyskania jak największego grona klientów, gości oraz interesantów.

Marketing, czyli …

Każdy właściciel chciałby, aby prowadzony przez niego interes przynosił jak największe zyski oraz zyskał  prestiż.  Do tego celu niezbędne jest zastosowanie marketingu, czyli takiego działania i zarządzania w firmie, które będzie zorientowane na rynek oraz sprzedaż wyrobów i usług poprzez różne metody i techniki oddziałujące na nabywcę.

e-Marketing – twój as w rękawie

Obecnie powstaje coraz więcej przedsiębiorstw, ważne jest więc, aby wyróżniać się na tle konkurencji i być rozpoznawalnym. Warto więc wyjść poza marketing tradycyjny, który prowadzi swoje działania tylko w miejscach rzeczywistych i skupia się na ulotkach czy plakatach reklamowych oraz zaistnieć w świecie marketingu internetowego, czyli kreować i reklamować swoją firmę i jej usługi online np. na portalach społecznościowych, takich jak Facebook czy Twitter.

Marketing internetowy – podział i elementy

Rynek reklamy internetowej składa się z wielu komponentów, które mogą występować pojedynczo lub się przenikać. Możemy kontrolować każdą formę e-Marketingu i sprawdzać, jakie daje efekty, a co za tym idzie – przeliczać uzyskane w ten sposób zyski. Najpopularniejszymi formami  marketingu internetowego są:

Pozycjonowanie – metoda wykorzystywana przez agencję, aby wypromować witrynę w wynikach wyszukiwania w celu doprowadzenia strony jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Proces ten może być widoczny dopiero po 3 miesiącach, więc trzeba uzbroić się w cierpliwość. Agencja reklamowa używając  wybranych przez siebie technik  dobiera odnośniki tak, aby wypromować firmę oraz stworzyć jej przyjazny wizerunek. Metoda ta pozwala osiągnąć ogromne efekty, przy czym należy pamiętać, że trzeba zapłacić agencji reklamowej za jej usługi.

Reklama banerowa – wykorzystuje elementy graficzne, czyli obrazy, zdjęcia, animacje czy zapętlone gify. Najczęściej umieszcza się ją w miejscach rzucających się w oczy, a po kliknięciu w nią zostaję się przekierowanym na stronę WWW reklamodawcy. Baner jest jedną z usług Google Ads, czyli systemu reklamowego  pozwalającego na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google, a efekty widoczne są natychmiastowo.

E-mail marketing – jest to marketing bezpośredni wykorzystujący pocztę elektroniczną jako główne narzędzie komunikacji. Buduje on lojalność konsumencką i tworzy określone relacje z odbiorcami. Działa dzięki newsletterom firmowym, dziennikom elektronicznym oraz opiera się na reklamach w wiadomościach e-mail, które pojawiają się w skrzynkach poczty elektronicznej.

Pay per click (PPC) – to model marketingu biznesowego, w którym reklamodawca płaci nie za wyświetlenie reklamy, tylko za realne kliknięcie internauty w link bądź baner reklamowy. Model PPC sprawdza się  w przypadku stron internetowych, których właściciele udostępniają miejsce na reklamę. Reklamodawca płaci za każdego użytkownika, który przejdzie do strony jego produktu, czyli zostanie na nią przekierowany, np. poprzez link sponsorowany, czyli reklamę na stronie wyświetlania wyników Google.   

Affiliate marketing (marketing stowarzyszony) – to metoda promowania biznesu online polegająca na tym, że osoba reklamująca produkt lub firmę jest nagradzana za każdego użytkownika, który odwiedzi stronę reklamodawcy. Affiliate marketing jest wykorzystywany głownie na portalach społecznościowych, które idealnie nadają się na reklamy sprzedażowe, polityczne czy promocyjne, gdyż występuje tam ogromne i szeroko zróżnicowane grono odbiorców.

Marketing wirusowy – polega na rozpowszechnianiu treści reklamowych przez użytkowników Internetu, którzy tworzą opinie na temat danych firm, ich jakości oraz funkcjonowania.  Powoduje on szybkie rozprzestrzenianie się informacji i rekomendacji, które działają na potencjalnych klientów przekonując ich do odwiedzenia strony WWW bądź dokonania zakupu. Nic przecież nie przekonuje tak, jak pozytywna opinia innych użytkowników. W ten sposób reklamowane są m.in. środki odchudzające.

Dobre strony z każdej strony 

Marketing internetowy rozwija się coraz szybciej i ma spore grono odbiorców w dużym przedziale wiekowym. Jest to duże udogodnienie dla firm oraz przedsiębiorstw. Jeśli chodzi o korzyści płynące ze stosowania marketingu online, to  niewątpliwie należą do nich:

Szeroki zasięg – dzięki reklamom w Internecie możesz dotrzeć do dużej grupy docelowej, a potencjalni klienci i użytkownicy znajdą Cię bez wychodzenia z domu, przeglądając portale społecznościowe, witryny internetowe, blogi lub e-sklepy.

Oszczędność – nowoczesna forma promowania Twojej działalności może być o wiele tańsza, niż drukowanie plakatów reklamowych i banerów, co jest dużym plusem dla małych firm, posiadających niski budżet reklamowy.

Szybkość – Twoja reklama może pojawić się od razu po wyszukaniu wybranych przez klientów fraz w przeglądarce internetowej, a im szybciej osoby zainteresowane zobaczą dany produkt czy ofertę, tym większe prawdopodobieństwo, że wybiorą właśnie Ciebie.

Rozpoznawalność i rozgłos – dzięki pojawieniu się w odpowiednim miejscu w sieci firma może szybko zostać zapamiętana i kojarzona z odpowiednią branżą, a znane marki o wiele łatwiej się sprzedają.

Nowoczesność – według najnowszych badań Polacy poświęcają na przeglądanie Internetu ponad 2 godziny dziennie, warto więc pozycjonować  i wyróżniać swoje produkty czy usługi.

Na co zwrócić uwagę?

Decydując się  na marketing online należy mieć na uwadze nie tylko korzyści płynące z tej formy zarządzania firmą. Trzeba również zaplanować swoje działania tak, aby budować relacje z potencjalnymi klientami, chcąc by byli zadowoleni z profesjonalności i jakości usług oraz polecali je innym. Ważne jest więc zrozumienie komu chcemy sprzedawać swoje produkty i usługi, czyli ustalenie modelu klienta idealnego oraz zaprojektowanie własnej strony WWW i jej zawartości. Należy więc:

- posiadać określony profil grona odbiorców, którym chce się zaoferować swoje usługi i produkty;

- wybrać odpowiednią dla siebie formę marketingową, z uwzględnieniem branży oraz budżetu przeznaczonego na ten cel;

- zastanowić się, czy potrzebne są natychmiastowe efekty, czy też firma może na nie zaczekać jakiś czas, np. gdy w grę wchodzi pozycjonowanie.

Marketing internetowy może wydawać się skomplikowany, jednak warto poświęcić czas temu zagadnieniu i rozważyć skorzystanie z odpowiedniej dla Nas opcji, jeśli nasza firma potrzebuje reklamy i jej rozwój  jest dla Nas ważny. Warto pamiętać, że tam, gdzie nie dociera marketing tradycyjny, dociera e-Marketing, a reklamę zamieszczoną w Internecie możemy obejrzeć z każdego miejsca i o każdej porze.

www.sempire.pl
Agencja SEM / SEO SEMPIRE
Telefon: +48613332211
Dąbrowskiego 77A
60-529 Poznań
wielkopolskie
WWW:
Otwarte:
Pon. - Pią. 8:00-16:00